Кереметі көп киелі ағаш ғылыми жоба

Автор публикации:

Дата публикации:

Краткое описание: ...



МАЗМҰНЫ



КІРІСПЕ .........................................................................................................3


НЕГІЗГІ БӨЛІМ

2. 1 Ағашқа қатысты наным-сенімдер .........................................................5


2. 2 Ағаштың тұрмыстағы қолданысы ..........................................................8


2. 3 Жаркент жеріндегі «Әулие ағаш» .......................................................10


2. 3 Сөйлейтін ағаштар ................................................................................13


2. 4 Ағаштар өмірдің сыйы ..........................................................................15


2. 3 Ағаштардың таңғажайып әлемі ...........................................................20


ҚОРЫТЫНДЫ


Ағаш ек, тал ек, туған жерді көркейт ........................................................23


ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР .....................................................24








Аңдатпа

Табиғат – адам баласының тіршілік тынысы әрі таусылмас қазынасы.

Ал ағаш – адамның күнкөріс қарекеті мен рухани өмірде ерекше орын алатын табиғат нысаны. Адам баласы ықылым заманнан ағашты пайдасына жаратқан, оны киелі санаған, кей елде оған табынатын болған, соған байланысты сан алуан әдет-ғұрыптарды қалыптастырған.

[link] шығарған.

Бүл мифтік сюжеттер қазақтың байырғы өмір салтының метафоралық образы іспеттес. Расында да, ағаштардың сыртқы түр-тұрпаты, өсетін мекенінің ерекшелігі қазақтың ежелгі тіршілігін еске түсіреді. Ұзын қарағай тәкаппар адам, мықшиған сексеуіл жазықсыз жапа шегуші, таста өсетін арша тасбауыр, қызыл тобылғы ұялшақ кейіпкерлер ретінде сомдалып, халқымыздың қалың мал төлеп неке қиятын көріністері айқын бейнеленеді. Осындай мифтік түсініктен туған ағаштардың араздығы мен татулығы, құдаласу сарыны «Ағаш өлең» деп аталатын кейбір халық өлеңдері мен жұмбақ айтысқа да жиі арқау болады. Кейбір халықтарда мынадай ырымдар сақталып қалған:

* Африка елдерінде ағашты құлатпай тұрып оның түбіне пальманың майын құйған.

* Тунгустар ағашты кескенде ол ауырсынып, жылайды деп сенген.

* Саян-Алтайдағы түрік халқы ағашқа құрбандық шалып тұрған.

* Иркит руы «әкеміз-ырғай, анамыз-қайық» деп ағашқа табынған.

* Ертеректе белорус халқында мынандай наным, сенімдер болған:

1. Шетен ағашын қиған адам өледі.

2. Сықырлап тұрған ағашты қиюға болмайды, себебі онда адамның қиналып тұрған жаны бар.

3. Мұндай ағаштан салынған үйдің тұрғындары көкжөтелмен ауырады.

4. Безі бар ағашты қиған адамға жара шығады.

5. Өсіп тұрған ағаштың қабығын аршыса, мал қырылады.


Ғылыми жоба жалпы қойылатын талапқа сай дайындалған.Уорд нұсқасы, аңдатпалар, пікірлері, күнделігі және көрнекі жасалынған тұсаукесері (презентация) ғылыми жобаның құрылымы жүйеленген толық нұсқасын құрайды.



Ғылыми жобаның толық нұсқасын talshin.ukoz.net сайты

арқылы ала аласыз!





12