№_1_ Сабақ жоспары
Топ
Сабақтың өткізілетін күні
Пән аты: Бағдарламамен қамтамасыздандыруды құру технологиясы.
Оқытушы: Убаев Каримжан Камилжанович
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Бағдарламамен қамтамасыздандыру классификациясын толығымен үйрету түсіндіру.
Дамытушылық: Өмірдегі күнделікті тіршіліктен мысалдар келтіре отырып, өз бетімен іздену, білімдерін іс – жүзінде қолдана білу дағдыларын дамыту.
Сабақтың түрі: жарыс сабақ.
Сабақ әдісі: Сын тұрғысынан ойлау технологиясы арқылы алдына мақсат қоя отырып оқыту, зерттеу әдістері.
Пән аралық байланыс: информатика, есептеу кешендерінің операциялық жүйелері, қазақ тілі
Сабақтың жүрісі:
І Ұйымдастыру.
Сабаққа дайындықтарын тексеру
Мұғалімнің кіріспе сөзі:
Маңызды сөздер (шарты: сөздердің мәнін ашу)
Бағдарламамен қамтамасыздандыру сөзінің мәні?
Бағдарламамен қамтамасыздандыруды құру технологиясы пәні нені үйретеді?
Сабақтың құрылымы мен мазмұны.
I.Ұйымдастыру кезеңі:
Сәлемдесу, түгелдеу, оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру
II .Оқушылардың өткен тақырып бойынша білімін тексеру:
Үй тапсырмасын сұрап, білімдерін қосымша сұрақтар арқылы тексеру
І - топтың сұрақтары:
1. Алғашқы есептеу құрылғысы. (саусақ)
2. Адам мен компьютер арасындағы қарым - қатынас. (интерфейс)
3. Монитор мен көздің арақашықтығы қандай болу керек? (60 - 70).
4. Принтер түрлері. (лазерлік, құйылмалы, матрицалық)
5. Өшірілген файлдар қай папкада сақталады? (корзина)
ІІ - топтың сұрақтары:
1. 8 биттен тұратын өлшем бірлік. (байт)
2. Ең алғашқы ЭЕМ қай жерде, қай жылы жасалды? (1946 ж. АҚШ - та)
3. ЭЕМ - нің бірінші буынында компьютерлер немен жұмыс істеді? (электрондық шамдар)?
4. Компьютер жанындағы өсімдік? (кактус)
5. Вирусқа қарсы программа (антивирус)
III.Жаңа материалды түсіндіру.
Түсіндіру әдісі: Пән курсының мақсаты және оны оқыту. Бағдарламалау тілінің ұғымы. Ғылыми-техиикалық прогресстің даму кезеңіндегі пәннің негізгі бағыты. Микропроцессорлық және бөтен ЕТ негізінде құрылған автоматтандыру және басқару құралдарының кеңінен пайдаланылуы.
Бағдарламамен қамтамасыздандыру классификациясы және оған қойылатын талаптар.
Бағдарламамен қамтамасыздандыру (БҚ) – бұл пайдаланушының қажеттілігіне сай ЭЕМ-ді барлық керекті бағдарламалар және құжаттармен қамтамасыздандыруы жиынтығы.
Олар жүйелік және қолданбалы болып екі түрге бөлінеді. Бағдарламалық қамтамасыздандыруды схемалық түрде төмендегі суретте көруге болады:
Жүйелік БҚ – бұл компьютердің жұмыс істеуі үшін керекті бағдарламалар жиынтығы. Жүйелік БҚ негізгі және сервистік болып екіге бөлінеді. Жүйелік бағдарламалар есептеу машинаның жұмысын басқаруды және әр түрлі қосымша жұмыстарды (көшірме алу, анықтама беру, тестілеу, форматтау және т.б.) орындайды.
Негізгі БҚ өз ішіне:
Сервистік БҚ өз ішіне төмендегі бағдарламаларды (утилиталарды) алады:
диагностикалау;
антивирус бағдарламалары;
сыртқы сақтау құралдарымен жұмыс істеу бағдарламалары;
мұрағаттау бағдарламалары;
желіні басқару бағдарламалары.
Қолданбалы БҚ – бұл анық бір пән төңірегіндегі мәселелерді шешуге арналған бағдарламалар кешені. Қолданбалы БҚ тек жүйелік БҚ бар компьютерде ғана жұмыс істейді.
Қолданбалы БҚ ны тағы қосымша деп атайды. Олар өз ішіне:
мәтіндік процессорларды;
кестелік процессорларды;
мәліметтер базасын;
интеграцияланған пакеттерді;
көрнекті және іскер графиканың (графикалық процессорларды) жүйелерін;
сараптамалық жүйелерді;
үйретуші бағдарламаларды (электрондық оқулықтарды);
модельдеу, талдау, математикалық есептеу бағдарламаларын;
ойындарды;
коммуникациялық бағдарламаларды алады.
Жүйелік БҚ-ның негізін құрайтын топтарға бағдарламалау жүйелері (аспаптар жүйесі) жатады, бірақ қолданбалы есептеледі.
Бағдарламалау жүйелері – бұл жаңа қолданбалы бағдарламалар пакетін зерттейтін, қайта реттейтін, енгізетін бағдарламалар құрамы. Бағдарламалау жүйелері әдетте төмендегі құралдардан тұрады:
«ПОЛИГЛОТ»
Келді кезек полиглотты шешуге,
Жауаптарды аударуға үш тілде.
Қазақ, орыс, ағылшынды білсеңіз,
Бір ұпай, шәкірт саған несібе.
Әр топ мүшесі қойылған сұраққа үш тілде жауап айту керек. Үш тілдегі жауабын дұрыс айтса 1 ұпай ал, бір дұрыс емес жауапқа 0 ұпай беріледі
1 - топтың сұрақтары:
1. Компьютердің енгізу құрылғысы, манипулятор. (тышқан - мышка - маус)
2. Жұмыс үстелінің негізгі мәзірі. (Бастау - Пуск - Start)
3. Терезені жабу батырмасының аты. (Жабу - закрыть - exit)
2 - топтың сұрақтары:
1. Сурет салу қаламы. (қарындаш - карандаш - pensil)
2. Құжатты сақтау батырмасының аты. (Сақтау - сохранить как - Save as)
3. Қажет емес символды алып тастау пернесі. (алып тастау - удалить - delete)
Қорытындылау:
«Содуко» ойыны
Өтілген тақырып бойынша 10 сөйлемнен тұратын түсінік жазу.
Оқушылардың бағдарламамен қамтамасыздандыру классификациясы және оған қойылатын талаптар туралы ойын білу үшін ассоциация толтырайық.
Инсерт әдісін қолданып, білемін, нені үйрендім, нені білгім келеді кестесін толтыру.
Үй тапсырмасы: ____Н-1: 8 б, Н-2: 3-15 б_____
Оқытушының қолы: _____________________ Убаев К.К.
ПБ төрағасы: _____________________ Убаев К.К.
«Судоку» ойыны
1
5
3
4
2
4
3
5
2
4
4
1
2
3
5
3
5
6
6
2
4
3
«Судоку» ойыны
1
5
3
4
2
4
3
5
2
4
4
1
2
3
5
3
5
6
6
2
4
3
«Судоку» ойыны
1
5
3
4
2
4
3
5
2
4
4
1
2
3
5
3
5
6
6
2
4
3