Сыныбы: 9
Сабақтың тақырыбы: Сызықтық программалау тілі
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Сызықтық программалау тілінде есептер шығаруға үйрету.
Тәрбиелік: жүйелілікке, жинақылыққа, ұқыптылыққа, ізденіске, талпынысқа тәрбиелеу.
Дамытушылық: шығармашылық қабілеттерін, компьютерлік сауаттылықтарын дамыту.
Көрнекілігі: слайд, плакат, фишка, компьютер , топшалар , тест сұрақтары,
блок схема, буклет
Сабақ түрі: жарыс сабақ
Сабақтың типі : Білім, іскерлік пен дағдыны жетілдіру сабағы
Сабаққа қолданылатын тәсілдер: Сұрақ- жауап , топпен жұмыс
Пән аралық байланыс: математика, физика
С А Б А Қ Т Ы Ң Б А Р Ы С Ы
І. Ұйымдастыру кезеңі
а) Оқушылардың назарын сабаққа аудару;
ә) Журналға белгі соғу;
б) Үй тапсырмасын сұрау, бағалау.
Сынып оқушыларын топ бөлу.
топ . Программист
топ . Оператор
Үй тапсырмасы барысында өткенді қайталау сұрақтары қойылды.
Turbo Pascal прграммалау тілінде қандай алфавит қолданылады? (латын)
Программа құрылымы қанша бөлімнен тұрады? (9 бөлім)
Программа соңы қандай қызметші сөзбен бітеді? (end)
Readln нені білдіреді? (енгізу операторы)
Writeln нені білдіреді? (экранға шығару)
integer қандай санды білдіреді? (бүтін сан)
real қандай санды білдіреді? (нақты сан)
Операторлар құрамы нешеге бөлінеді? (жай және күрделі)
Жауап берген оқушыларға фишка тарату.
Жаңа сабақ:
Оқушыларды жаңа сабақтың жоспарымен таныстыру.
Тапсырмалары:
Кім жылдам? (есепті программалау тіліне аудару)
Кім тапқыр? (программадағы қатені табу)
Теңге алу (есеп шығару)
Өзіңді-өзің тексер? (тест)
І. «Кім жылдам?» бөлімінің тапсырмалары:
[pic] , жауабы: [pic]
[pic] , жауабы [pic]
[pic] , жауабы: [pic]
[pic] , жаубы: [pic]
ІІ. «Кім тапқыр?» бөлімінің тапсырмалары:
k = x – 5 (1 қате), жауабы: k := x- 5;
x := a / - z (1 қате), жауабы x := a – z;
writeln (y1; 2) (4 қате), жауабы writeln(‘y1=’, y:2:2 );
program x?a; (1 қате, "?" қоюға болмайды), жауабы program xa;
x + y := c (1 қате, меншіктеу таңбасы сол жақта болу керек),
жауабы c := x + y;
readln[y1]; (1 қате, тік жақша қолдануға болмайды), жауабы readln(y1);
ІІІ. «Теңге алу» бөлімінің тапсырмалары
1. y := x2 + 4ac
Program esep;
Var y, x, a, c:integer;
Begin
Writeln (‘x, a, c: мәнін енгіз:’);
Readln (x, a, c );
y := sqr(x) – 4*a*c;
writeln(‘y=’, y:2:3);
end.
2. [pic]
program esep1;
var a,z,x:integer;
begin
writeln(‘z,x – мәндерін енгіз=’);
readln(z,x);
a:=1+sqr(z)/3+sqrt(x);
writeln(‘a=’, a);
end.
3. Дөңгелектің радиусы берілген r=50 см, оның ауданын табу программасын құру керек. Дөңгелектің ауданы s=p1*sqr(r); мұндағы PI=3,14
program audan;
const
p1=3.14;
var
r:integer; s:real;
begin
r:=50;
s:=p1*sqr(r);
writeln(‘s=’, s:6:2);
end.
4. Ньютонның екінші заңын программалау. F=m*a
program kush;
var
m:integer; f,a:real;
begin
writeln(‘Масса мен үдеуге мән енгіз:’);
readln(m, a);
f:=m*a;
writeln(‘f=’, f);
readln;
end.
5. z:=x2+y2
program esep;
var
z, x, y:integer;
begin
writeln(‘x, y мәнін енгіз:’);
readln(x,y);
z:=sqr(x)+sqr(y);
writeln(‘z=’, z);
readln;
end.
6. Нақты k және m сандарының квадраттарының қосындысын шығаратын программа құру.
program san;
var
k, m:integer;
begin
writeln(‘k, m мәндерін енгіз’);
readln(k, m);
x:=sqr(k)+sqr(m);
writeln(‘x=’, x);
end.
Өзіңді-өзің тексер (тест тапсыру 10 сұрақ). Слайд арқылы жауаптарын тексеру.
Дұрыс жазылған программа тақырыбын көрсетіңіз ?
А) PROGRAM 1Audan В) PROGRAM Audan1;
С) PROGRAM audan-1; Д) Program
2) Тұрақтылар бөлімі қандай қызметші сөзбен сипатталады ?
А) LABEL В) TYPE
С) VAR Д) CONST
3) Дұрыс жалыған идентификаторды көрсетіңіз ?
А) MAX1’ В) MAX1;
С) MAX? Д) MAX %
4) Меншіктеу операторының дұрыс жазылғанын көрсетіңіз
А)a: a+1 В) a+1= a
С) a:= a+1 Д) a:a=1
5) Var бөлімінде нелер сипатталады ?
А) айнымалылар В) типтер
С) тұрақтылар Д) енгізу операторы
6) INTEGER нені білдіреді ?
А) бүтін В) нақты
С) тұрақты Д) айнымалы
7) REAL нені білдіреді ?
А) бүтін В) нақты
С) тұрақты Д) айнымалы
8) DIV нені білдіреді ?
А) бүтін В) нақты
С) тұрақты Д) айнымалы
9) MOD нені білдіреді ?
А) бүтін В) нақты
С) тұрақты Д) айнымалы
10) Программа соңы немен бітеді ?
А) нүктелі үтір В) леп белгі
С) нүкте Д) жақша
Тест жауабы
Сабақты қорытындылау.
Оқушыларды бағалау, фишкаларды санау.
Үйге: Сызықты программалау тілі .
Математика, физика пәндерінен есептер шығару.