ТВОРЧИЙ ПРОЕКТ Пошиття цільнокрійного плаття прямого силуету з коміром та рукавами

Автор публикации:

Дата публикации:

Краткое описание: ...





ТВОРЧИЙ ПРОЕКТ

Пошиття цільнокрійного плаття прямого силуету з коміром та рукавами















І

ВИБІР ТА ОБГРУНТУВАННЯ ТЕМИ

Кожній людині потрібен одяг.

Плечові вироби –це швейні вироби, які кріпляться на


ПЛЕЧОВІ ВИРОБИ



халат сукня сорочка куртка пальто


Залежно від сезону плечові вироби бувають



літні зимові весняно-осінні



За призначенням поясні вироби бувають




святкові повсякденні домашні пляжні робочі


Поняття про силует, стиль, моду в одязі

Стиль (від грець) сукупність особливостей загального виду виробу і його деталей, малюнка і розташування його частин, його кольорів, орнаментаціі і всього виконання — особливостей, в яких виражаються дух того або іншого народу і пануючий смак того або іншого часу. Стосовно одягу прийнято розрізняти такі основні стилі:

  • До класичного (стогого, ділового, елегантного) стилю відносять усе найбільш усталене, відібране часом, що майже не міняється, те що „поза модою”. Класикою жіночого одягу є плаття з рукавами, сарафан з блузою або гольфом, костюм з прямою спідницею.

Для чоловіків це костюм .

  • Одяг спортивного стилю припускає наявність у костюмах, куртках, платтях, блузах, пальтах таких деталей, як наприклад кишені, пояси, погони, усілякі блискавки тощо.

  • Романтичний стиль виходить зі сфери фантазій. Це такі види прикрашання одягу, як рюші, мереживо, широкі, призібрані за окатом рукава, вишивка, аплікація, широкі пояси, декоративні ґудзики.

  • Фольклорний стиль в одязі дбайливо зберігає й передає з покоління в покоління особливості національних костюмів [pic]


  1. Готика. Німеччина , початок 15 ст.

  2. Нюрнберг, 15 ст.

  3. Ренесанс, Італія, кінець 15 ст.

  4. Маньєризм. Іспанія, 16 ст.

  5. Англія, 16 ст

[pic]

  1. Барокко. Франція, середина 17 ст.

  2. мода часів Людовіка 14, Франція , середина 18 ст.

  3. Рококо. Франція, 18 ст.

  4. Директорія. Англія, кінець 18 – початок 19 ст.

[pic]


  1. Ампір. 19 ст

  2. Бідермейєр і романтизм. 19 ст.

  3. Мода 1870 – 1890 рр.

  4. Модерн. 1895 -1910 рр.

  5. Мода 1915 р.


[pic]


  1. конструктивізм, 20- ті роки 20 ст.

  2. 20-30 роки

  3. 40-50 роки

  4. 60 роки

  5. 70 роки

  6. 80 роки


[pic]



  1. Класичний стиль. 80-ti роки XX ст.

  2. «Металіка». 80-Ti роки XX ст.

  3. Панк. 80-Ti роки XX ст


  1. Екстравагантний стиль. 80-Ti роки XX ст,

  2. Спортивний стиль. 80-Ti роки XX ст.

  3. Сільський стиль. 80-Ti роки XX ст.



Силует— зображення предмету, що наслідує тіні, вироблюваній їм на плоскій поверхні при сонячному або вогненному освітленні, тобто таке, в якому позначається тільки контур предмету, а він сам представляється одноманітною чорною плямою. Силует звичайно малюються чорною фарбою на білому папері або ввирізають з тонкого чорного паперу, який потім наклеюється на світлу.

В іншому значенні – це контур одягу. Попри своєрідність і неповторність костюмів різних епох, усіх їх можна вписати в одну з простих геометричних фігур – прямокутник, трапецію, трикутник , овал.

Прямий силует – найбільш уживаний в усі часи, універсальний для всіх фігур.

Трапецієподібний силует більше підходить високим, струнким людям.

Овальний силует пропонується модою рідко й довго в ній не затримується, оскільки візуально не сприймається, бо суперечить пропорціям людського тіла.






МОДА (франц. mode, від лат. modus — міра, спосіб, правило)

нетривале панування певного смаку в якій-небудь сфері життя або культури. На відміну від стилю мода відбиває більш короткочасні і поверхневі зміни зовнішніх форм побутових предметів і художніх творів; у вузькому значенні — зміна форм і зразків одягу.


Давайте спробуємо подумки перенастись через віки й країни. Ми у Стародавньому Римі. Жителі цієї держави називали себе „гомо тогами”- „людьми в тогах”. У розгорнутому вигляді тога – не що інше, як овальний відріз тканини, загострений на кінцях.

Але й сьогодні певна частина жителів землі носять одяг, який являє собою шмат тканини. Сарі- національне вбрання індійських жінок.у розгорнутому вигляді це шмат тканини довжиною 10 метрів.

У принципі конструкція простенької сорочки мало чим відрізняється від такого ж одягу. Напевно колись це також був звичайний окантований – підрублений – клапоть тканини. Чи не

звідси походить російська назва – „рубаха”.


[pic]


  1. Жшочий костюм. Центральна Африка.

  2. Австралйський мисливець.

  3. Стародавней €гапет. .


Ш тисячол]ття — IV ст. до н. е.

4, Стародавня Греция. II тисячолття — И ст. до я. е

5. Вгзанпя, юнець IV — середина XV ст.











ІІ


Кожен технічний виріб має відповідати певним показникам якості:

  • Функціональні – використання за призначенням

  • Функціонування у відповідних умовах – вимоги експлуатації

  • Естетичні - краса і привабливість

  • Ергономічним зручність у використанні

  • Технологічним – легкість виготовлення

  • Економічним – невисока ціна


Для виготовлення виробу необхідно знати його:

  • форму,

  • розміри,

  • з якого матеріалу він виготовляється,

  • способи з'єднання окремих елементів


Індивідуальне пошиття дозволяє досягти максимальної відповідності виробу розмірам і зростові людини, врахувати особливості її фігури та статури. Для цього необхідно правильно зняти мірки. Побудова креслення основи плечового виробу цільнокрійного плаття прямого силуету без виточок і без вкроєних рукавів вимагає знімання таких мірок:



Назва

Умовне позначення

Значення

1

Півобхват шиї

Сш


2

Півобхват грудей

Сг


3

Півобхват талії

Ст


4

Довжина спинки до талії

Дст


5

Довжина виробу

Дв


6

Обхват плеча

Оп




Правильно зняті мірки є запорукою того, щоб виріб добре „сидітиме” на фігурі й під час його пошиття не виникне особливих проблем.

Одяг є відображенням певних рис особистості – складу думок, рівня культури, виховання. Сучасна мода пропонує практично необмежену свободу і вибір фасонів, силуетів, тканин тощо. А це вимагає від людини певної культури, почуття міри, смаку.

Побудова креслення основи виконується у певній послідовності:

  • Базисна сітка;

  • Креслення викрійки спинки;

  • Креслення викрійки пілочки.


Зняття мірок з фігури людини


Ст

Півобхват талії

Сантиметрова стрічка має проходити горизонтально навколо тулуба на рівні лінії талії. Мірку записують у половинному розмірі

Сш

Півобхват шиї

Сантиметрова стрічка має проходити ззаду над сьомим шийним хребцем , збоку – по основі шиї, з’єднуючи над яремною виїмкою.

Дв

Довжина виробу

Сантиметрова стрічка проходить від лінії плеча до бажаної довжини

Cг

Півобхват грудей

Сантиметрову стрічку зі спини прокладають зі спини по нижніх виступах лопаток, торкаючись задніх кeтиків пахових впадин, спереду – по виступаючих точках грудних залоз.

Дст

Довжина спинки до талії

Знімають від лінії талії до шийної точки. Мірка потрібна для визначення лінії талії

Оп

Обхват плеча

Знімають перпендикулярно до осі плеча на рівні пахових впадин. За допомогою цієї мірки визначають ширину плеча.


Для конструювання одягу недостатньо враховувати лише розміри тіла людини. Одяг має дозволяти людині вільно рухатись. Між одягом і тілом людини має бути певний прошарок повітря, щоб людина почувала себе комфортно.

Форма має

  • відповідати сучасним напрямкам моди,

  • мати певний об’єм на тих чи інших ділянках.

Саме з указаних причин розміри одягу більші за розміри тіла людини.

Величини, на які розміри одягу перевищують розміри тіла людини, називаються ПРИБАВКАМИ. Позначають прибавки великою буквою П. Мала літера ,що стоїть поряд з літерою П, вказує на ділянку прибавки.

Пт- прибавка по лінії талії

Пс- прибавка по лінії стегон


Для плечового виробу

Пт =1см,

Пс = 2 см.

Пг= см


Цільнокрійне плаття виконане по кресленнюнічної сорочки складається з спинки і пілочки, форма й розмір яких однакові. Відрізняються вони лише формою лінії горловини. Горловина у пілочки більша, чим в спинки, що пояснюється будовою фігури людини. Рукав короткий. До лінії низу плаття трохи трохи розширене.


Моделювання


Творче

Технічне

Полягає в тому, що художник – модельєр створює певну композицію, новий зразок одягу

Це розробка нових фасонів одягу за ескізами і малюнками з журналів мод. За технічного моделювання змінюється конфігурація деталей основної конструкції відповідно до лінії фасону, переміщується виточка тощо.


У виробі без коміра і рукавів змінюють форму горловини і глибини пройми. Виріз горловини залежить від фасону. Для цього визначають його глибину і відкладають по лінії середини деталей. Нову форму вирізу горловини наносять на викрійку і вирізують.


  1. Виріз „Строгий мис”












  1. Овальний виріз












3. Виріз „каре”














Однак виготовлена викрійка ще не є остаточною, бо в ній не враховано припуски на шви. Для виготовлення лекал, за якими проводять розкрій виробу, необхідно кожну деталь розробленої конструкції перенести на окркмий лист паперу. До контурів деталей додають відповідні припуску на шви й обробку виробу. Всі скопійовані лінії звіряють і уточнюють з основним кресленням.

На швейному виробництві розрізняють три види лекал:

  • Лекала – оригінали

  • Робочі лекала

  • Допоміжні лекала

Лекала – оригінали (еталони) називають контрольними, бо за ними звіряють правильність виготовлення швейного виробу

Робочі лекала використовуються безпосередньо у технологічному процесі.

Назва зрізу виробу

Припуск, см.

Горловина

1,0...1,5

Плечові, бокові

2,0 ..3,0

Середина спинки, пілочки

1,5...3,0

Низу

4,0...5,0

Зріз обшивки

0,7...1,0

Верх кишені з обшивкою, краї кишені

1,0...1,2

Допоміжні лекала також є робочими і слугують для додаткового розмічання ліній кишень, петель, гудзиків, тощо.

Припуски на шви і обробку


ІІІ


РОЗКРОЮВАННЯ- це процес вирізування деталей або виробу з розкладеної на стіл тканини .


Вирізані деталі називаються кроєм.


Етапи розкроювання:

  • Підготовка тканини до розкроювання

  • Настилання тканини

  • Розкладання деталей викрійки на тканині

  • Крейсування викрійки

  • Розкроювання


Для правильного виконання розкроювання швейного виробу необхідно правильно підготувати обрану тканину.

Підготовка тканини до розкроювання полягає в тому, що:

  • Визначають лицьовий і виворітній бік тканини

  • Визначають напрямок малюнка

  • Перевіряють якість тканини

  • Зволожують і прасують тканину –ДЕКАТЕРУЮТЬ


Наступний етап процесу розкроювання тканини- НАСТИЛАННЯ ТКАНИНИ ТА РОЗКЛАДАННЯ ДЕТАЛЕЙ ВИКРІЙКИ.


Способи розкладання тканини

  • у згин”, коли тканина складена вздовж удвоє (лицьовим боком у середину)

  • у розгортку”, коли тканина розкладена на столі по всій ширині


КРЕЙДУВАННЯ

Викрійки які прикололи до тканини обводять крейдою по контуру, тобто виконують крейсування.лінія, якою обвели контур виробу повинна бути тоненька (0,1-0,2 мм)


*першу лінію проводять по контуру викрійки – це лінія шва.

* другу лілію проводять паралельно першій на відстані припуску на шов – це лінія розкроювання.



РОЗКРОЮВАННЯ-

Процес вирізування деталей або виробу з розкладеної на столі тканини




ПРАВИЛА ВИКРОЮВАННЯ ДЕТАЛЕЙ ВИРОБУ:

  1. викроюють деталі точно по лінії розкроювання

  2. якщо деталей кілька, то спочатку викроюють великі деталі, а потім дрібні

  3. тканину не можна піднімати і пересувати під час розкроювання

  4. під час розкроювання тканину тримають пальцями лівої руки

  5. розкроюють виріб кравецькими ножицями (ріжуть по прямих лініях середньою частиною лез ножиць.)


Лінію по якій проводили розкрій виробу, називають зрізом.

Вирізані деталі, називають кроєм.



Розкроювання виробу

Інструменти та матеріали: тканина, деталі викрійки, лінійка, ножиці, шматочок крейди, кравецькі шпильки.

Послідовність виконання.

1. підготувати тканину

2. скласти тканину вдвічі по лінії нитки основи лицьовим боком усередину, сколоти шпильками

3. вирівняти поперечний зріз тканини

4. накласти викрійку виробу серединою на згин тканини, відступивши від поперечного зрізу на величину припуску, яку зазначено на викрійці

5. послідовно розкласти на тканині інші деталі викрійки виробу, приколоти, перевірити наявність усіх деталей.

6. обвести деталі викрійки по контуру

7. відміряти припуски на обробку зрізів виробу і провести другу лінію, паралельну першій

8. вузькі і довгі деталі (пояс) розмітити на тканині

9. викроїти деталі виробу по другій лінії

10. відколоти деталі викрійки і сколоти деталі крою





ІV

СХЕМА „ТЕКСТИЛЬНІ ВОЛОКНА”




Рослинного

походження

Тваринного

походження

Штучні

Синтетичні

Льон

Вовна

Шовк

Віскоза

Ацетат

Капрон

Лавсан

Нейлон

Бавовна


















До хімічних волокон належать штучні та синтетичні волокна різних видів.

Штучні волокна отримують фізико-хімічною переробкою природних високомолекулярних сполук.

Сировиною для отримання віскозного волокна є целюлоза деревини, бавовняний пух,казеін.із отриманої речовини готують прядильний розчин особливою хімічною переробкою, а потім формують волокно, пропускаючи розчин під тиском через фільтри на спеціальних прядильних машинах.синтечичні волокна отримують фізико-хімічною переробкою синтетичних сполук – продуктів переробки нафти, природного газу, кам’яного вугілля, розплавлених синтетичних смол.

Із штучних та синтетичних волокон в суміші з натуральними волокнами виготовляють тканини для пошиття одягу, а також спеціальні тканини для технічних цілей, фільтрів, риболовних сіток, канатів, тросів тощо.









Порівняльна таблиця властивостей різних волокон


Назва

волокна


Властивості волокон

Блиск

Ізвитість

Довжина

(мм)

Міцність

Зминаль-ність

Горіння

Бавовна

Нема

Слабка

6 – 52




Висока

Середня

Горить добре, залишок –

Сірий попіл.

Шерсть

Не різкий

Сильна

10 - 250








Нижча, ніж в бавовни

Дуже мала

Горить погано, тільки в вогні, залишок – чорна кулька, яка легко розтирається.

Віскозна нитка

Різкий

Нема

Будь яка

Теж саме

Велика

Горить добре, залишок – сірий попіл.

Штапельні віскозні волокна

Не різкий

Слабка

40 - 150

Теж саме

Теж саме

Теж саме








[pic]


ВОЛОКНИСТА СПІВДРУЖНІСТЬ

Недовгі волокна віскози, що звуться штапельними, утворюють з бавовняним волокном змішану, а точніше, цілісну нитку. Заради чого? Заради того, щоб у ній сполучилися чудові якості бавовни і такі самі відмінні якості віскози. З таких ниток, наприклад, роблять легку, міцну, надзвичайно зносостійку і до того ж «слизьку» під-кладову тканину. Ацетатне волокно, крім здатності пропускати ультрафіолетове проміння, має ще одну — воно може бути еластичним. Без такого волокна не мріяти б нам про незамінний тепер еластик.

Відомо, як мнеться лляна тканина. А от на одягу з тканини «льон з лавсаном» тримаються лише складки, передбачені модельєром. її не треба щодня прасувати. На емблемі найстарішого в країні Івановського камвольного комбінату, що випускає шерстяні тканини, зображено двох лебедів — білого і чорного. Це — символ лебединої ніжності й разом з тим витривалості, що цілком можна віднести до характеристики якісних шерстяних тканин. Але це не означає «чисто шерстяних». Спеціалісти розробили оптимальний склад тканини: сорок процентів натуральної шерсті, тридцять процентів лавсану і тридцять — віскози.

Ідея поєднання різних волокон у тканинах народилася не у XX столітті. Рештки стародавніх тканин свідчать про те, що нерідко у тканинах тих часів сполучалися шерстяні, лляні, шовкові чи бавовняні нитки. І сьогодні у тканині «согдіана», названої так на честь стародавньої країни, де виробляли шовк, об'єднано нитки натурального і віскозного шовку. А в «чарівниці» — віскозного й ацетатного.

Знаменні спроби «поріднити» висхідні матеріали на більш низьких рівнях, ніж у тканині. На молекулярному: згадаємо, як до молекули целюлози прищеплюють акрилонітрил — «гілочку» іншого полімера. Лише в мікроскоп можна побачити розкидані кружальця й зірочки — знаки суміщення ацетатного і найлонового волокон. А коли бікомпонентні — змішані з двох — волокна проходять одну фільєру, то знов-таки під мікроскопом, у поляризованому світлі червоні й зелені хвилі видають таємницю суміші, на вигляд начебто абсолютно однорідної.

Між іншим, один з секретів натуральної шовкової нитки полягає в тому, що фіброїнове осердя в ній оточене оболонкою з білка серицину. Японські вчені спробували повторити цю структуру. У створених ними нитках осердя,з нітрону оточує білкова маса, створена на основі казеїну. Така нитка в чомусь навіть переважає натуральну шовкову, принаймні у світлотривкості. Адже попри всі свої достоїнства натуральна шовкова тканина на сонці вигорає, нитки від сонячного про-

міння слабшають. То, може, всупереч скептичним прогнозам, ми не такі вже й далекі від втілення мрії алхіміків? Може, завдяки чудесам біотехнології можна буде зробити те, що не вдалося ні Шардонне, ні Карозерсу,— одержати повноцінний замінник шовку. А може, навіть кращий за нього матеріал.

Що ж, мріяти то й мріяти! Чому ми маємо обмежуватися лише синтетичною шовковинкою? Чому б нам не надати майбутньому синтетичному волокну кращі здатності шовку, льону, бавовни, шерсті чи синтетики? Таке волокно стало б універсальним, придатним для будь-якого одягу. І випускали б таке волокно всіх кольорів! Відчуваєте, як далеко залетіли ми у своїх мріях — за самісінькі хмари... А чи варто це робити? Вдамося до такого порівняння: комусь спало на думку створити універсальний металевий сплав — з найкращими якостями. Вдумавшись, побачимо, що це чистісінька нісенітниця, оскільки для крила літака підійде сплав з одними якостями, а для станини верстата — зовсім з іншими, і так далі. Так само і з волок-Г нами. Якщо в одному випадку достоїнством тканини буде її легкість, то в іншому — міцність, у третьому — щільність тощо. І все-таки мрію про волокно, яке сполучало б такі якості, як міцність, легкість, здатність швидко забарвлюватися, не варто вважати нісенітною, непотрібною, нездійсненною. Над одержанням структур із наперед заданими якостями здавна працюють текстильники.

Ким і як заданими? В Українському науково-дослідному інституті текстильної промисловості вперше в СРСР розроблено систему «Автопрогнозист». Припустимо, швейники задумали одержати тканину певної міцності, еластичності, тривкості.! Комп'ютер підкаже, наскільки потенційна тканина із заданою структурою відповідатиме цим вимогам.

Недаремно кажуть: «Ліпше — ворог доброго». І все-таки пошук хімічних волокон для одежі триває. Як-то кажуть, майбутнє покаже, з яких волокон робитимуть одежу для наших дітей та внуків. Але одне беззаперечно: ця одежа складатиметься з тих самих або майже тих самих відомих нам волокон безмежного волокнистого світу.






ВЛАСТИВОСТІ ТКАНИН



ГІГІЄНІЧНІ МЕХАНІЧНІ

Які впливають на Які впливають на

організм людини обробку тканин під

ТЕХНОЛОГІЧНІ час виготовлення

Стійкість до механічних швейних виробів

та фізичних впливів впливають на

форму виробу та

його обробку








ГІГРОСКОПІЧНІСТЬ

Здатність тканини змінювати свою

вологість залежно від вологості та

температури навколишнього середовища


ГІГІЄНІЧНІ ПОВІТРОПРОНИКНІСТЬ

Здатність тканини пропускати повітря і

забезпечувати вентиляцію тіла.


ТЕПЛОЗАХИСНІ

Здатність тканини зберігати тепло, яке

виділяється тілом людини. Вони залежать

від товщини і щільності тканини.








МІЦНІСТЬ

Характеризується границею міцності при

розтягуванні, розриванні та

продавлюванні тканини. Міцність

залежить від міцності волокон, структури

пряжі і тканини, від характеру

оздоблення тканини.

МЕХАНІЧНІ

ЗМИНАЛЬНІСТЬ

Здатність тканини утворювати складки і

заломи в результаті згинання і стискання

тканини, які можна виправити шляхом

волого-теплової обробки.


ДРАПІРУВАЛЬНІСТЬ

Здатність тканини утворювати

симетрично спадаючі округлі складки.





ОБСИПАЛЬНІСТЬ

Здатність ниток в тканині випадати з

відкритих зрізів з утворенням торочки.

ТЕХНОЛОГІЧНІ

ЗСІДАЛЬНІСТЬ

Здатність тканини зменшуватися в

розмірах - відбувається під дією тепла і

вологи.





БЛИСК

Здатність тканини відбивати світло, що

значною мірою залежить від структури

ОПТИЧНІ волокна і ниток тканини, щільності,

гладкості поверхні тканини.

КОЛІР

Співвідношення всіх кольорів, що

беруть участь в оформленні тканини



V


ЕКОЛОГІЧНЕ ОБГРУНТУВАННЯ ВИРОБУ


Виріб виготовлений з екологічно чистого матеріалу: тканини і лляних ниток. Постарівши, такий виріб не нанесе природі утрату. При спалюванні виробу отруйних речовин не утворюється.

Таке плаття цілком може прикрасити ваш гардероб.


САМООЦІНКА


Виявляється, для створення одягу необхідно не так вже й багато . Бажання, терпіння. І звичайно тканина, нитки і голка.

По конструктивних критеріях простий, зручний у виконанні, за технологією – оригінальний і раціональний. Я врахувала і екологічні критерії – використовувала екологічно чистий матеріал.

По естетичних критеріях – цільнокрійного плаття прямого силуету без виточок і без вкроєних рукавів, з правильно вибраним колірним рішенням.

І звичайно ж я врахувала і економічні критерії. Виріб доступний, практичний, при бажанні його може зробити будь-який учень.





РЕКЛАМА


Ви запрошені на день народження? Але питання, що вдягти? Хочеться, щоб одяг був доступним за ціною, оригінальним, красивим і незвичайним?

Тоді поспішаєте сюди? Набагато приємніше вдягти одяг, який зроблений своїми руками. Адже одяг не обов'язково повинен бути дорогим, він повинен бути оригінальним.

Так хай же це плаття додасть радість, усмішку, подарує тепло і затишок.

Я упевнена, наряд чекає зоряна година.







ДОДАТКИ





































[pic]

[pic]




[pic]

[pic]



[pic]

[pic]