Презентація до позакласного заходу Лінгвістична подорож на Планету мовних цікавинок

Автор публикации:

Дата публикации:

Краткое описание: ...


Лінгвістична гра «Подорож на Планету Мовних цікавинок»

Мета:

Досягнення високої якості й ефективності навчання через інтеграцію навчальної та позаурочної діяльності. Формування в учнів мотивації та підвищення інтересу до вивчення рідної мови.
Виховання комунікативної культури.

Вимоги до учнів:

Предметні:

  1. Знати/розуміти базові поняття лінгвістики, основні одиниці і граматичні категорії мови.

Комунікативні:

  1. Уміти користуватися основними стилістичними ресурсами лексики і фразеології мови, основними нормами літературного мовлення (орфоепічними, лексичними, граматичними, орфографічними, пунктуаційними), нормами мовленнєвого етикету у нестандартних ситуаціях.

Регулятивні:

  1. Володіти навичками різних видів мовленнєвої діятльності (аудіювання, читання, говорінния й письма), навичками проведення різних видів мовного аналізу.

  2. Проявляти досвід використання у мовній практиці основних норм літературної мови та мовного етикету під час створення усних і письмових висловлювань; працювати індивідуально та в команді.

Особистісні:

  1. Усвідомлювати відповідальність за мовну культуру як загальнолюдську цінність.

Обладнання:

Комп’ютерний кабінет з відповідними технічними засобами навчання, декорації для лінгвістичної гри, стільці для учасників у формі кола, іграшковий м’яч для інтерактивної комунікативної вправи, бланки заяв, путівки з путівником, буклети, скринька з подарунками









Хід заняття (технологічна карта):

Організаційний момент.

Створення комфортного середовища для ефективної взаємодії між учнями та вчителем.


3 хв

Вітання присутніх

Організація інтерактивної вправи «Очікування» Пропонує сформулювати мету навчально-пізнавальної дяльності:

Ми хочемо дізнатися…

Ми хочемо навчитися…

Ми зможемо використати…

Ми хочемо показати…

  1. Вітають присутніх.

  2. Сидячи у колі, по черзі передаючи з рук у руки м’яч, розповідають про свої очікування від заняття.

Стільці стоять у формі кола.

Іграшковий м’яч.

Комунікативні

Регулятивні

Особистісні

Мотивування до навчально-пізнавальної діяльності, актуалізація знань і набутого досвіду.

3 хв

Організація усвідомлення теми і завдань заняття.

1.Спонукає учнів до тлумачення слова «лінгвістика», «лінгвістичний».

2.Ставить проблемне питання:

Які знання з мови знадобляться у нашій подорожі, де в житті вони нам можуть бути корисними?

  1. Беруть участь у «мозковому штурмі» - пояснюють слово «лінгвістичний»

( працюють у командах)


Екран, проектор, презентація.

Слайд № 1.


Предметні

Етапи гри (використовується технологія інтерактивної гри «Кути»).

2 хв

Пояснює хід гри: організовує роботу у командах, допомогу екскурсоводів-спікерів.




1. «Звернення до туристичного агентства»:

Узагальнення знань офіційно-ділового стилю, звертання, правила мовного етикету.

5 хв

1.Пояснює завдання: команди повинні написати колективну заяву до туристичного агентства з проханням надати туристичну путівку до Планети мовних цікавинок.

Команди беруть бланк заяви і оформлюють її відповідно до вимог офіційно-ділового мовлення. Віддають заповнений бланк «працівнику агентства», який підраховує помилки, коригує їх і надає командам путівки з путівниками.


1-й кут – оформлений як віконце туристичного бюро.

Бланки заяв,

Путівки з путівником, буклети.

На екрані – слайд № .

Комунікативні, особистісні

2.«Правила»:

Актуалізація знань з фразеології.

5 хв

Пояснює завдання: встановити відповідність між початком прислів’я і його закінченням,вибрати три прислів’я, які стануть правилом для вдалої командної подорожі, пояснити свій вибір, спонукає до виконання завдання.

Сідають за комп’ютер, виконують завдання, пояснюють свій вибір.

Комп’ютер, слайд №

Предметні,

комунікативні

3.«Збери валізу»:

Узагальнення знань про види словників



2 хв

  1. Пояснює завдання: збираючи валізу у подорож, покласти в неї тільки ті предмети і словники, які будуть корисні у лінгвістичній подорожі, коротко пояснити свій вибір.

Учні працюють групою на комп’ютері.

Повідомляють результат своєї роботи.

Спікер оцінює результат.


2-й кут -

Комп’ютери, слайд № . Лист оцінювання для спікера.


Предметні

Регулятивні

4.«Зусріч з інопланетянами»:

актуалізація знань з орфографії, пунктуації, лексикології.


10 хв

Пояснює завдання: за опорними словами, зашифрованими у транскрипції, створити зв’язну розповідь про життя на нашій планеті, записати розповідь, дотримуючись правил орфографії і пунктуації.

Працюючи у групах,

виконують завдання за комп’ютерами.

Комп’ютер, слайд № .

Предметні,

Комунікативні, інформаційні

5.Вправа «Склади слово»: актуалізація знань словотвору.

2 хв

Пояснює завдання: скласти з пазлів слово, назвати спільнокореневі слова.

Працюють у групі, виконуючи завдання.

Пазли-картки з частинами слів для конструювання

Предметні,

регулятивні

6.Вправа «Корабель частин мови»: актуалізація знань з морфології.

3 хв

Пояснює завдання: з окремих частин (пазлів) скласти макет корабля, кожна з частин якого є однією з граматичних ознак певної частини мови.

Учні у групі складають пазли, показують результати своєї роботи.

Комп’ютер, частини корабля

Предметні, регулятивні

7.Вправа «Подарунок від інопланетянина»: актуалізація комунікативних вмінь і навичок.

6 хв

Пояснює завдання: відгадати, який подарунок хоче зробити мешканець планети мовних цікавинок, ставлячи до нього запитання, на які можна відповісти тільки «так» або «ні».

Представники команд ставлять запитання, відгадують предмет.

Скринька з подарунками .

Комунікативні, особистісні

  1. Рефлексія:

Зіставити отримані результати з очікуваннями (цілепокладаннями) самооцінювання учнями своєї участі занятті, свого самопочуття, успіхів і досягнень.

3 хв

Пропонує учням проаналізувати результати своєї участі у роботі, заповнити рекламний буклет і подяку за подорож.

Учні заповнюють буклети і оголошують свої враження.

Буклети, книга вражень і пропозицій.

Регулятивні, особистісні

  1. Підсумок

1 хв

Учитель оголошує підсумки роботи, дякує учням за співпрацю