|
ВНИМАНИЕ! Это раздел УЧЕБНИКОВ, раздел решебников в другом месте.
[ Все учебники ]
[ Букварь ]
[ Математика (1-6 класс) ]
[ Алгебра ]
[ Геометрия ]
[ Английский язык ]
[ Биология ]
[ Физика ]
[ Химия ]
[ Информатика ]
[ География ]
[ История средних веков ]
« История Беларуси »
[ Русский язык ]
[ Украинский язык ]
[ Белорусский язык ]
[ Русская литература ]
[ Белорусская литература ]
[ Украинская литература ]
[ Основы здоровья ]
[ Зарубежная литература ]
[ Природоведение ]
[ Человек, Общество, Государство ]
[ Другие учебники ]
Грамадска-палітычнае і культурнае жыццё БССР у 1945-1953 гг Билеты и ответы для экзамена по Истории Беларуси за 9 и 11 класс.
[ Все 46 вопросов к 23 билетам ]
1. Грамадска-палітычнае жыццё ў БССР
у 1945—1953 гг.
было звязана з існаваннем стпалінскага палітпычнагарэжыму.
Для яго былі характэрныя поўны кантроль дзяржавы над жыццём
грамадства, адзіная дзяржаўная ідэалогія, аднапар-тыйная палітычная
сістэма. За гады вайны партыйная арга-нізыцыя рэспублікі панесла
вялікія страты, а яе кіруючыя органы з-за акупацыі вымушаны былі
дзейнічаць або ў пад-поллі, або за межамі тэрыторыі Беларусі. Пасля
вызвалення Беларусі ад гітлераўскай акупацыі жыццё партыйнай арга-нізацыі
пачало хутка аднаўляцца.
Асаблівасцю грамадска-палітычнага жыцця з'яўлялася
адсутнасць шматпартыйнасці. У гэтых умовах камуністыч-ная партыя
была не столькі палітычнай, колькі дзяржаўнай арганізацыяй, якая
ажыццяўляла функцыі заканадаўчай і выканаўчай улады праз выбары
сваіх прадстаўнікоў у Саве-ты дэпутатаў працоўных.
У першыя гады пасля вызвалення адбылося аднаўленне
работы Саветаў. У 1947 г. былі праведзены першыя ў пасля-ваенныя
гады выбары ў Вярхоўны Савет БССР, аў 1948 г. — у мясцовыя Саветы
рэспублікі, у тым ліку і на тэрыторыі за-ходніх абласцей.
2. Развіццё культуры Беларусі ў першыя пасляваенныя
гады праходзіла ў складаных умовах. За гады вайны школь- ныя
будынкі ў болынасці былі знішчаны. Між тым вучоба не адкладвалася
ні на адзін дзень, а заняткі праводзілі і ў зям- лянках, і на адкрытых
пляцоўках, часцей без падручнікаў і пісьмовых прылад. Ужо да 1950
г. колькасць школ у рэспуб- ліцы перавысіла даваенную.
У беларускай літаратуры існаваўл*етпад сацыялістычна-га
рэалізму, які патрабаваў толькі станоўчага адлюстравання падзей,
звязаных з будаўніцтвам сацыялізму. Забараня-лася ўсё тое, што не
ўпісвалася ў такі мастацкі метад. Так, напрыклад, у першым пасляваенным
выданні збору твораў Янкі Купалы ў 1952—1954 гг. было забаронена
друкаваць каля 160 твораў, у якіх выказваліся нацыянальна-вызвален-чыя
ідэі. Жорсткай партыйнай крытыцы падвергліся п'есы Кондрата Крапівы
«Мілы чалавек», А. Кучара «Заложнікі», якая былапрысвечанадзейнасці
бацькі Міная (М. Шмыро-ва). У іх распавядалася пра тых людзей, што
апынуліся на акупіраванай нямецка-фашысцкімі захопнікамі тэрыторыі,
а значыць, аўтаматычна залічваліся ў «ворагі народа» разам з памагатымі
акупантаў — паліцаямі. У адсутнасці па-чуцця гордасці за сваю савецкую
радзіму быў абвінавачаны Кузьма Чорны, а яго раман «Млечны
шлях» забаронены. Як антинародны напрамак у музыцы была ахарактарыза-вана
опера Я. Цікоцкага «Алеся», дзе галоўную ролю вы-конвала
знакамітая беларуская спявачка Л. Александроўская. Прыйшлося нават
даць оперы іншую назву — «Дзяўчына з Палесся».
У літаратуры галоўнай тэмай у гэтыя гады стала
мінулая вайна, раскрыццё гераізму савецкіх людзей, адданасці іх
са-цыялістычнаму ладу і яго стваральніку — камуністычнай партыі.
У ліку першых буйных твораў аб вайне — першы бе-ларускі раман пра
партызанскі рух «Глыбокая плынь» Івана Шамякгна, раманы «Мінскі
напрамак» Івана Мележа і «Векапомныя дні» Міхася Лынькова.
Чалавек у іх рас-крываўся не праз яго ўнутраны свет, пачуцці
і думкі, а перш за ўсё праз яго гераічныя ўчынкі.
Мірнае жыццё пасляваенных гадоў таксама асвятлялася
праз паказ барацьбы беларускага сялянства за адраджэнне калгасаў
і гераічнай працы рабочых на будоўлях беларускай прамысловасці.
Паэзія з яе лірычным успрыманнем жыцця напгўнялася
думкамі аб шчасці жыцця ў СССР. Гэта было характэрна, напрыклад,
для творчасці Аркадзя Куляшова, які атрымаў у 1946 г. Сталінскую
прэмію за паэму «Сцяг брыгады».
У выяўленчым мастацтве пераважала героіка-патрыя-тычная
тэматыка. Мастак Я. Зайн/гў напісаў карціны «Аба-рона Брэсцкай
крэпасці ў 1941 г.», «Парад беларускіх партызан у 1944 г. у Мінску»,
«К. Заслонаў». Мастакам В. Волкову належыць карціна «Мінск.
3 ліпеня 1944 г.», /. Ахрэмчыку — «Абаронцы Брэсцкай крэпасці».
Паноў С. В., П16 Гісторыя Беларусі: білеты: 9 клас / С. В. Паноў.
— 2-е выд. — Мн.: Аверсэв, 2006.
— 111с. — (Экзамены). ISBN 985-478-820-2.
Все учебники по Истории Беларуси
Другие учебные материалы по Истории Беларуси:
|
|